perjantaina, lokakuuta 29

Arvio

Sain jonkinlaisen lääkärin yhteenvedon ja arvion tilastani liittyen viimeisimpiin testeihin ja lääkärissä käyntiin. Silmiin osuivat seuraavat lauseet: "Rakenne sopusuhtainen ja terveen oloinen, lihakset hyvin kehittyneet (heh!) ja iho terveen vahvaa. Lihasvoimat hyvät ja symmetriset. Solakka." Joopa joo... Mielenkiintoista, että joku puolueeton taho näkee mut solakkana. Johtunee siroista kasvoista ja luuston rakenteesta (ranteen ympärys reilu 13 cm). Itse väittäisin, tunnen ja koen olevani kaikkea muuta kuin solakka. Mites ois löysä ja tanakka ;) Karmea päänsärky ja nyt on pakko lähteä tässä välissä salille, jotta ehdin illaksi kampaajalle (välissä tietty töitä). Eilinen kuluikin liikuntavapaan merkeissä. Ihan hyvä niin. Viimeistä liikuntavapaasta olikin jo 15 päivää. Viikonloppu mennee töitä tehdessä ja juhliessa. Mummo saavuttaa kunnioitettavan 90 vuoden iän ja sitä on oikein mukava juhlistaa. Mä olen siitä niiiiiin ylpeä; itsekseen yhä asuu keskellä maaseutua isossa, punaisessa tuvassa kanoja ja perunamaata hoidellen. Tässä vaiheessa lienee paikallaan kiittää ihan julkisesti Katri Mannista, joka on ystävällisesti osallistunut mummon ikimuistoisen lahjan järkkäämiseen. Kiitos Kutri! Sä et tiedäkään kuinka paljon tää mulle merkitsee, ja mä en tiedä, kuinka voisin ikinä sua ja muita asianosaisia kylliksi kiittää *tippa linssissä* . Yritän kuitenkin ;)

3 Viestiä:

Klo 10/29/2004 01:24:00 ip., Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Et sinä ole koskaan ollutkaan löysä ja tanakka.
Jos olisit joskus ollut lihava, et valittaisi aiheettomasti.

Anorektikotkin pitävät itseään lihavina vaikka ovat vain luuta ja nahkaa. Varo, ettei sinullakin vääristy totuus.

En vaadi, että olisit tyytyväinen itseesi. Tiedän, että sinulla on rima korkealla.

Mutta sen verran kunnioitusta oikeasti tanakoille ja löysille, ettet käytä niitä väärässä paikassa.

 
Klo 10/29/2004 10:36:00 ip., Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Mitäs te mummulle lahjaksi keksitte ? =)

 
Klo 10/29/2004 11:12:00 ip., Blogger Hermis kirjoitti...

Siis häh ja täh?! Mikäs sinä ensimmäinen tuntematon olet sanomaan ettenkö mä ois koskaan ollut löysä ja tanakka? Tunnemmeko kenties lähemminkin? Todennäköisesti emme, koska siinä tapauksessa et olisi kyseistä lausetta viestiisi laittanut.

Okei, en ehkä ole enää YHTÄ löysä ja tanakka kuin 10 kiloa painavampana, mutta löysää löytyy yllin kyllin tietyiltä kehon alueilta ja tanakka ei mun mielestä välttämättä tarkoita aina läskiä. Kehonrakennusta harrastavat ovat offilla tai bulkilla lähes järjestäen tanakoita. Tai no, ehkä bulkki ei ole enää niin trendikästä kuin ennen, mutta tiukemmastakin bodarista on joskus vaikea sanoa miltä hän ns. normaalit vaatteet päällä näyttää.

Jos ajatellaan jälleen kerran "normaalin" ihmisen näkökulmaa, niin hän tuskin näkee mua löysänä ja tanakkana, mutta itse tarkastelen itseäni pääsääntöisesti fitness -elämää viettävän näkökulmasta, jolloin vertailukohta on varmasti aivan toinen kuin joitain muita asioita elämässään priorisoivalla. Jos vertaan itseäni siihen ihmisryhmään, johon voimakkaasti tunnen kuuluvani, niin valehtelematta olen ainakin löysä ellen niin hirmuisen tanakka.

Mikä on vääristynyt totuus? Jonkun mielestä olen himourheilija ja toisen mielestä lähes sohvaperuna, joten mikä on tässä asiassa absoluuttinen totuus? Minäpä kerron; sellaista ei ole. On sun totuus ja on mun totuus ja molemmat ovat ihan yhtä oikeita tai vääriä. Anorektikkoon mua liene aivan turha verrata. Jostain muusta tai useammastakin mielenhäiriöstä sen sijaan saatan kärsiä. Hulluksi ovat monet kutsuneet.

Mutta täytyy sanoa, että jos joku mun itseäni kohtaan osoittamasta "kritiikistä" tai "arvostelusta" loukkaantuu vertaillessa itseään muhun, niin siinä tapauksessa sairaus on kyllä ihan jonkun muun kuin mun päässä. Kehottaisin hakeutumaan itsetunnon nostatus -kurssille tai tekemään jotain muuta asian hyväksi, vaikka laihduttamaan, jos kokee tämän tyyppisen tilanteen hlökohtaisena loukkauksena. Silloin täytyy olla vielä tyytymättömämpi kehoonsa kuin mitä minä olen omaani.

Ano2: Keksittiin mummulle jotain, jonka tiedän olevan hänelle hyvin tärkeää, yllättävää ja jopa mahdotonta. Oikein odotan huomista, jotta saan nähdä mummon yllättyneen ilmeen! Nykypäivän ihmiselle asia ei varmasti olisi kovin kummoinen, mutta viime vuosisadan alkupuolella alempaan yhteiskuntaluokkaan syntyneelle se on suuri ja merkittävä juttu. Sori, että en voi paljastaa tämän enempää. Tai varmasti voisin, mutta en halua, koska asiaan liittyy muitakin henkilöitä, enkä halua aiheuttaa heille mahdollisesti yhtään enempää vaivaa asian vuoksi.

 

Lähetä kommentti

<< Pääsivulle