torstaina, syyskuuta 30

Ärsytyksiä

On se kumma, miten joillakin ihmisillä on aina ihme erivapauksia muihin verrattuna! Päivän testikeikalla kun tuppasi ärsyttämään muutama muukin seikka kuin vain oma täysin turhalta tuntunut odotus. Selailin odotustiloissa keskittyneen näköisenä Suomen kuvalehteä, mutta todellisuudessa havannoin kaikkea muuta ympärillä tapahtuvaa kuin lehden sivuilla ollutta materiaalia. Eniten ärsytyskynnystäni koetteli muutama naishenkilö, joilla ei ilmeisesti ollut mitään käsitystä siitä, kuinka sairaalassa käyttäydytään. Itsekkäitä ihmisiä, sanon minä! Kaikkihan tietävät, ettei sairaaloissa ole syytä käyskennellä kännykät päällä. Ja jollei sitä tiedä, niin asian voi hyvin helposti tarkistaa n. 30 senttiä kanttiinsa olevista kieltosymboleista, joita on liimailtu sisääntulon yhteyteen sinne sun tänne, jopa niihin kaikkiin kolmeen oveen, joista ainakin jokunen pitää aukaista sisään päästäkseen. Noh, tästäkin huolimatta siellä iloisesti kännyt soivat ja tekstarit piippaavat, ja ihan yhtä iloisesti niihin näpytellään viestejä takaisinpäin. Todella moukkamaista ja paheksuttavaa käytöstä! Murhaavista silmäilyistä päätellen myös muutamat muut "potilaat" olivat kanssani tismalleen samaa mieltä. Kyllä tämä sivistynyt Suomi on sitten niin kännykkäriippuvaista kansaa! Itse olin hyvilläni, kun sain kerrankin luvan vääntää virrat offille; ei yhtään duunipuhelua puoleentoista tuntiin :) Toinen asia, jota jäin odotellessa pohtimaan kajahti ilmoille television kovaäänisistä. Uutisethan siellä siihen aikaan aamusta pauhasi ja jotain siellä höpötettiin asiasta, josta mulla ei taaskaan ollut mitään hajua. En muuten juuri koskaan katso uutisia tai lue sanomalehtiä (ainakaan tarkoituksella), radio kyllä pauhaa satunnaisesti automatkoilla. Olen siis jokseenkin out siitä, mitä maailmalla tapahtuu. Tämä on tietoinen valinta. No mutta kuitenkin, korviin pisti sellainen lause kuin "... plaa plaa sen ja sen nimi ON NOSTETTU ESIIN". Miten niin on nostettu esiin? Kuka on nostanut vai onko kukaan? Onko kyseessä median suorittamaa kansan tai jonkun muun tahon hienovaraista aivopesua vai mitä? Enpä tiedä, mutta perin ärsyttävä seikka anyway. Onneksi näiden kaikkien päivän ärsytysten vastapainoksi oli tänään salipäivä :). Olen edelleen aivan onnesta mykkyrällä kun saan suunnata kulkuni salin suuntaan. Siellä saan kaikessa rauhassa viettää päivän rentoutushetken. Olen viime aikoina ollut täysin keskittynyt omaan treeniini, enkä oikeastaan edes huomaa mitä ympärilläni tapahtuu ja keitä muita salilla liikkuu. Kyllähän siellä tänäänkin ihmisiä oli... Heh, ihmisiä, jotka pitävät mua ylpeänä ja kylmänä tyyppinä, koska ohitan kuulokkeet päässä tyynesti normaalit seurustelukuviot. Olen pahoillani ja pyydän anteeksi omahyväistä käytöstäni, mutta mä haluan nauttia täysillä tästä ihanasta tunteesta; Mä ja mun keho! Nothing else matters.... Ei ainakaan silloin kun olen treenaamassa. Muutama viikko sitten olin huolissani laskevasta painosta, nyt alan huolestua sen aivan turhan jyrkästä noususta! Selittelen itselleni, että treenistä se vaan johtuu, mutta samalla mieltä kalvaa epäilys, vai johtuuko sittenkään? Tässä vaiheessa olisi mukavaa, jos treenin vaikutukset näkyisivät jossain muuallakin kuin vaa`alla, kehossa nimittäin! Mutta ei... Missä viipyvät vatsalihakset? Koska olkapäät ja hauis pullahtavat jälleen näkyviin?! Ja milloin se peppu alkaa ihan oikeasti piukentua?!!