torstaina, toukokuuta 12

Positive me

Mun väitetään olevan paitsi epäsosiaalinen (äiti, äiti, tämän mä tulen muistamaan lopun ikääni ja sua siitä tasaisin väliajoin muistuttamaan ;)) niin myös perusolemukseltani negatiivinen persoona. Itse koen kuitenkin olevani ennen kaikkea vankkumaton realisti, jolla on jalat nilkkoja myöden maankamarassa. Toki on totta, että mun on helpompi nähdä kauhukuvia (ja monta eri versiota samasta skenaariosta) kuin kaikkea ihanaa, ihanaa. Mutta mä opettelen näkemään myös niitä ihanan positiivisia asioita ja siitä sikisi seuraava lista otsakkeella "Pitkittyneen vatsakivun positiiviset vaikutukset"

  • olen tottunut pienempiin annoskokoihin, jopa syömättömyyteen (auttaa dieetillä)
  • olen tottunut pidempiin ateriaväleihin (saattaa auttaa dieetillä)
  • olen kasvattanut kipu- ja epätoivokynnyksiä (auttaa ehdottomasti dieetillä)
  • olen onnistunut hävittämään 200 grammaa rasvaa ja todennäköisesti tuplaten lihasta (on onnistuneen dieetin perusedellytys)
  • olen saanut nukkua pitkään ja herätä omia aikoja, vaikka öitä olenkin valvonut (I feel free!)
  • olen suoriutunut ikävistä matemaattisista työtehtävistä, joita olen onnistunut välttelemään vuoden päivät (olen itselleni kiitoksen velkaa)
  • olen saanut myös paljon muita töitä tehdyksi (olen työmyyrä)
  • olen ollut vähemmän vaativa itseäni kohtaan ja nauttinut tänään terveen (?) vatsan kunniaksi liikaa niiiiiin hyviä äipän munkkirinkeleitä (auttaa dieetillä olemaan syömättä äipän munkkirinkeleitä)
  • olen ollut armollinen itseäni kohtaan ja suonut keholle ylimääräisiä vapaapäiviä tuskallisten lenkkien ja lihasta kuormittavan salitreenien sijaan (auttaa dieetillä välillisesti matalampien kortisolitasojen muodossa ja lisäämällä treenimotivaatiota)
  • olen ehtinyt pitää huolta kehostani käymällä hieronnassa (huh! tämä se vasta auttaakin dieetillä ja myös muulloin)
  • olen ehtinyt ihastella hiirenkorvia puissa (auttaa tajuamaan myös dieetillä, että kohta on lämmintä)
  • olen ehtinyt tuntea tuoreen ruohon tuoksun ja tajuta, että keväästä tulee kohta kesä (auttaa ymmärtämään, että mitä helvetin väliä jollain dieetillä on kun maailmassa on näinkin hienoja asioita ja kesäloma elokuussa! ;))
Pretty good, ha?!