sunnuntaina, joulukuuta 19

Kiukkua ja tilitystä

Arrrrghhhh! Ehkä mua nyppii tyypit, joiden kanssa sovitaan tietyistä asioista, ja jotka eivät sopimuksesta huolimatta hoida omaa osuuttaan, vaikka itse olen lupaukseni täyttänyt täysin ja ajallaan! Kun nämä tyypit saavat mitä haluavat ja tarvitsevat, niin he häipyvät samantien kuin tuhka tuuleen eikä heistä sen jälkeen kuulu sanaakaan. Itse en lähde osuuttani kerjäämään. Jos eivät aikuiset ihmiset pysty seisomaan sanojensa takana, niin mun puolesta hyvältäkin kuulostanut yhteistyö jää sitten siihen. Olen ainakin tietyin osin värkännyt kaikki sivullani esiintyvät/esiintyneet bannerit itse. Tämä ei ole leipätyöni, mutta olen hommaan jonkinlaisen koulutuksen saanut. Noh, mä en näitä bannereita ihan vaan huvikseni ja muuten vaan väännä vaan haluan kyllä käytetystä ajasta ja osaamisesta jonkun korvauksen. Ei huolta, näillä jutuilla en todellakaan ole päässyt rikastumaan ja usein kyseessä on jonkinlaiseen vaihtokauppaan perustuva diili. Useimpien osalta homma on toiminut aivan loistavasti ja molemmat osapuolet ovat olleet osaansa tyytyväisiä. Mutta, poikkeuksiakin löytyy! Noh, mä tein sen minkä tässä tapauksessa pystyin eli poistin kyseisen yrityksen bannerin sivuiltani ja ajattelin homman olevan sillä selvä. He hyötyivät muutaman kuukauden sivuistani ja that`s it, ei voi mitään. Näin voi käydä eikä siinä mitään. Opettaapa valitsemaan tulevat yhteistyötahot hieman tarkemmin tai kiristämään omia ehtoja yhteistyölle. Mutta tämä asiapa ei mennyt ihan näin vaan tänään törmäsin kyseisen firman itse tekemääni banneriin eräällä toisella sivustolla! Ja kyllä, itse olen materiaalin kyseisen firman haltuun luovuttanut, koska luonnollisesti se heille kuuluu. Niin.. korvauksen jälkeen tosin. Mutta otetaanpa opiksi! Jatkossa hoidan asiat toisin eli varmistun siitä, että myös itse saan sen mikä mulle sopimuksen mukaan kuuluu. Elleivät ehdot toista osapuolta miellytä, niin goodbye vaan. Mun elantoni ja toimeentuloni ei ole mitenkään Hermeliinin kehosivuista riippuvainen. Tämä on edelleen pelkkää harrastustoimintaa, josta joudun itse jopa maksamaan. Kukaan ei mulle tätä hommaa suoranaisesti sponssaa. Mainittakoon vielä, että nykyisin sivuillani esiintyvien ulkopuolisten bannereiden "omistajat" Jvi-Sport ja BK Sportsmagazine ovat hoitaneet yhteistyökuviot sopimustemme mukaisesti ja moitteetta.