sunnuntaina, heinäkuuta 18

Hyvästi vapaaurheilijan elämä!

Huomenna se taas alkaa.. tai jatkuu.. ihan miten vaan. Niin, se arki ja aherrus. Kääk! Mä en oo vielä yhtään valmis jättämään hyvästejä vapaaurheilijan elämälle ja siirtymään keskelle työelämän kiirettä ja stressiä. Siis neljä viikkoa! Neljä pitkää ja kokonaista viikkoa! No okei, ehkä mä jaksan. Helpottaa, kun on jotain mitä odottaa (se matka) . Olis niii-in mukava keskittyä kokonaisvaltaisemmin elämään ihan oikeata urheilijan elämää. Tai niin mä ainakin kuvittelen ;). Totuuden nimissä täytyy kyllä myöntää, että mun työnantaja suhtautuu ymmärtäväisesti mun harrastukseen ja saankin aika pitkälti järjestellä omat menemiset ja tulemiset kunhan olen palavereissa paikalla ja hoidan työt mallikkaasti ja ajallaan. Ja näinhän mä tietysti teen. Aina mä uhoan, että treeni on tärkein asia mun elämässä (okei, terveys on kyllä monta mittaa edellä), mutta kyllä sen verran velvollisuudentuntoa löytyy, että jotenkin ne työt tahtoo kuitenkin hiipiä ykköspaikalla ja asettua hallitsijan asemaan vastaan rimpuilemisesta huolimatta. Mutta eipä auta itku markkinoilla! Huomenna sinne toimistolle on vaan ihan pakko vääntäytyä. Ja sen jälkeen tietysti kampaajalle kesäkuontaloa siistimään.   Mutta se on vasta huomenna se, mitäs tänään? Ainakin olen saanut kulutettua kokonaiset kolme tuntia ja reilut 1000 kcalria liikkuen. Tämän lisäksi olen pussittanut ja pakastanut 10 litraa mustikoita, jotka isukki on kiltisti mulle metsästä poiminut ja perannut (ai mäkö laiska?;o). Mansikat ne vielä vaan odottaa poimijaansa...   Aloitin tänään myös uudentyyppisen salitreeniohjelman, josta yritinkin suorittaa jonkinasteisia tiedusteluita ja uteluita keho.netin puolella. Melko laihaksi jäi saalis, mutta ootellaan vielä, josko jostain jokunen viisas löytyisi. Myös blogiin eksyneiden odotetaan luonnollisesti täyttävän velvollisuutensa ja ilmaisevan tietotasonsa kyseisestä asiasta. Ja homman nimihän oli "non-linear periodized multiple-set training program" . Palaan tähän ohjelmaan (omaan versiooni siitä) jossain vaiheessa tarkemmin.   Loppuun vielä viikon faktat:

  • ravintokcal/vrk: 1267
  • liikuntakcal/vrk: 442
  • liikuntaan kulutettu aika/krt: 1 h 7 min 30 sek
  • keskipaino: 55,0 kg
  • alin paino: 54,6 kg (torstai)
  • ylin paino: 55,3 kg (tänään!)