torstaina, heinäkuuta 15

Ristiriitaista tyytymättömyyttä

Yyyy-ääääh! Miksi tämä on taas niin jumalattoman vaikeaa?! Onkohan se tämä jatkuvasti pilvinen ilma tai muuten vaan vaivaava lomamasennus, joka saa mielen maahan ja tyytymättömäksi joka asiaan. Niin niin, vali vali ja siitä se taas lähtee! Syömisistä ei tule mitään. Olen vuorotellen liian lihava ja liian laiha; liikaa selluliittia kintuissa ja vaatteet roikkuvat päällä. Loma on kohta loppu enkä ole saanut mitään oikeasti järkevää aikaiseksi. Väsyttää ja on tylsää, ja hikeäkin pukkaa pintaan, vaikka vaan istun ja näpyttelen tätä ihan liian kovaa kolisevaa näppistä. Käääk!!! Hulluksihan tässä tulee! Ehkäpä olisi jalkapäivästä huolimatta pitänyt lähteä aamulla purkamaan itseään pururadalle. Mitähän ensiviikosta tulee kun aamulenkit jäävät taas taakse ja purtsin sijaan pitää suunnata konttoriin?! Noniin, olen rauhoittunut ja voin purkaa mieltäni hieman järjestelmällisemmin. Mistäs tämä kaikki alkoikaan? Projektin puutteesta. Siinä taatusti asia tämän kaiken tyytymättömyyden takana. Mulla täytyy olla kokoajan jokin projekti meneillään tai ajelehdin täysin vailla suuntaa. Ja täsmennettäköön vielä, että kyse on nimenomaan kehoprojekteista. Muihin en juurikaan jaksa tällä hetkellä keskittyä. Kyseessä lienee jokin dieetin loppumisen jättämä aukko. No okei, onhan tässä jonkinlaista epävirallista projektia menossa, mutta eipä siitä vielä sen enempää kuin että kyseisen epävirallisen projektin tiimoilta tavoitteena olisi syödä 200 g hiilareita. Kun nyt olen viimeiset viikot rajoittanut hiilarit sinne sadan kieppeille niin eipä vaan olekaan kovin helppoa yhtäkkiä tuplata tuota määrää. Ja tämäkös ärsyttää. Roskaruoan kanssa ei luonnollisesti olisi minkäänlaista ongelmaa, mutta kun yritän nyt kuitenkin syödä joten kuten terveellisesti rasvavarastoja kovin paljoa kasvattamatta. Olen koko aamun laatinut jonkinlaista runkoa päivän ruokailulle ja vaikka safkaa on yllin kyllin listassa, niin hiilareita kuitenkin vain 160 g ja kaloritkin vielä 200 tavoitteesta miinuksella. Räyh! No sitten, olen tutkaillut viime päivinä itseäni peilistä ja todennut, että selluliittia on pakara-reisialueella yhä järkyttävän paljon. Mistä ihmeestä sitä riittää?! Ihan on samanlainen fiilis kuin kunnon räkätaudissa, jossa räkää riittää päivä toisensa jälkeen aina vaan yhtä paljon vaikka kuinka niistäisi. Samanaikaisesti olen kolunnut vaatevarastoani läpi ja voinut ilokseni todeta, että kaapeistani ei löydy niin yhden ainuttakaan vaatekappaletta, joka ei mahtuisi päälleni. Ja tämähän se vasta omituista on, koska mulla on taipumusta "sitkun" -ostoksiin eli ostan tämän, vaikka se nyt on liian pieni eikä näytä hyvältä, koska "sitkun" mä oon taas niin ja niin kireessä kunnossa ja plaaplaaplaa... Jopa kaikki nostalgia-Levikset sujahtavat jalkaan :) Nooh, tuo oli se asian positiivinen puoli, mutta koska tänään ei mikään asia ole ainoastaan positiivinen niin todettakoon samaan hengenvetoon, että kaikki vaatteet näyttävät aivan kamalilta päälläni. Ai miksi? Siksi, koska ne ovat liian isoja ja roikkuvat aivan vääristä paikoista. Jopa ne tavoitenahkahodet näyttävät järkyttäviltä lökäpöksyiltä, joista seksikkyys on kyllä kauempana kuin kaukaisinkin maankolkka. Eniten harmittaa varmasti viime talvena Thaimaassa teetetty liituraitaasu (2xhousut, pitkä hame, jakku), joka on tällä hetkellä täysin käyttökelvoton. Muutamat 15 vuotta vanhat farkut ovat suht ok, mutta niistä taasen on nykypäivän muodot ja leikkaukset kaukana. Huuuuooooh....! Tietysti sitä voisi tuhlata lomapäivän shoppaamalla uusia vaatteita, mutta kun mä en tosissaan ole mikään shoppailijatyyppi. Mielummin poljen senkin ajan stepperiä ja syön ruisleipää ;) Siinäpä ne suurimmat ongelmat tähän hätään (muutama jäi vielä hihaan). Voin itseasiassa kuulla, kuinka lukija toisensa jälkeen tuhahtelee siellä ruudun ääressä mun "ongelmille". Sori, jos nipotan pienistä, mutta mulla ei juuri tällä hetkellä ole isompiakaan asioita murehdittavana ;) (olkapääkin on suht kunnossa ja ekaa päivää ilman lääkintää mennään). Paitsi, että talven mansikat odottavat yhä poimimista jossain pellolla... ja että TAAS pitäisi tunkea jotain kurkusta alas ;)