lauantaina, marraskuuta 5

Oulusa

Noniin, tässä alkaa vähitellen mimmi toipua ai-van loistavasta, mutta kohtalaisen rankasta Oulun reissusta. Olipas huippu reissu ja sen perusteella lähden kyllä ihan mielelläni pohjoisen kaupunkiin uudemman kerran heti kun vain kutsu käy. Lähdimme siis kolleegani kanssa Oulua kohti torstaina iltapäivän PuluYkkösellä (huom. oululainen termi). Lento meni kohtuumukavasti kolleegani syventyessä vierustoverinaan istuneen vanhemman herrashenkilön jututtamiseen ja minun kuunnellessani takanani istuneen Burnout -työläisen itkuista tilitystä siitä, kuinka elämä on mennyt päin helvettiä, masennus vallannut mielen ja kahden vuoden unettomuus yöt. Harkinnassa olivat unilääkkeet ja lennon ajan psyykettä hoiti myötäilevä vieruskaveri ja keskioluttölkki, jonka täysin homo stuertti (prkleen nipo! Grrrrr...!) kävi lennon loppuvaiheessa takavarikoimassa. Oulussa aikataulu oli kiireinen ja jouduin valitettavasti skippaamaan haaveissa olleet päiväunet ennen baanalle pinkaisua. Eli pikaisesti taksilla hotlaan, vaatteiden vaihto ja kaunistautuminen, taksilla kukkakauppa Kanervaan hakemaan viisaasti etukäteen tilattu upea kukka-asetelma ja sieltä pikapikaa 800 hengen kutsuvierastilaisuuteen, joka oli tämän matkan päätarkoitus. Siinä sitä sitten asteltiin suoraan taksista punaista mattoa pitkin tapahtumapaikalle kuin elokuvatähdet ensi-iltaan ;) Tilaisuus oli aivan loistava! Täytyy kyllä nostaa hattua isännille. Hienosti, jopa loistokkaasti olivat onnistuneet järjestämään näinkin mittavan juhlatilaisuuden. Sapuskaa oli enemmän kuin me kolleegani kanssa edes älysimme, joten meidän osaltamme ruokanautinto jäi kylmiin kala- ja lihapöytiin. Tarjolla oli myös lämmintäruokaa, kattava juustopöytä ja kermakakkukahvit. Ja juomaa tietysti niin paljon kuin sielu sietää. Itsekin sorruin illan aikana melkoiseen alkoholin "väärinkäyttöön"; kuohuviini, puoli lasillista punaviiniä ja kaksi tuoppia hanasidukkaa itse tilaisuudessa ja kaupungilla vielä täydensin hiprakkaa yhdellä sidukalla ja yhdellä valkovenäläisellä. Tilaisuus loppui virallisesti klo 21, mutta jotenkin kummasti pääsimme kaupungille jatkamaan vasta yhdentoista kieppeillä. Ainiin, kiitos vaan kaikille myöhässä vinkkejä toimittaneille! Ihan mukava oli lukea suosittelemistanne paikoista kotiin palattua, heh. Olimme tosin kolleegani kanssa varustautuneet kaupungin kartalla ja kolleegan netistä bongaamalla ravintolalistalla, mutta onneksemme emme näitä tarvineet saadessamme seurueeseemme ihkaoman paikallisoppaan. Niin sitä sitten jatkettiin juhlintaa Oulun yössä yhteistyökumppaneista koostuvassa miesseurueessa ja olo oli kuin prinsessalla ikään! :) Vasta aamuneljältä kömmimme hotellihuoneisiin unille. Joo-o... toiset varmaankin nukkuivat, mutta minä valvoin johonkin kuuteen saakka ärsyyntyneenä räystäspelleille säännöllisen epäsäännöllisesti ja aivan prkleen äänekkäästi tipahtelevista vesipisaroista, murrrr! Miks mulle aina käy näin?! Hotelleissa yöpyminen on aina yhtä tuskallista milloin minkäkin häiriötekijän vuoksi. Kahdeksalta sitten pirteänä ylös, NOT!!! Ylös kyllä, mutta vähemmän pirteänä. Olimme buukanneet aamupäiväkoneen takaisin, mutta aamusta piti vielä muutamia juttuja hoitaa, joten onnistuin myös missaamaan aamiaisen. Koneessa sentään tarjoiltiin kuppi teetä ja kuiva kaurakeksi. Ja jälleen pahimpien ilmakuoppien aikaan. Kotiin pääsin kuitenkin väsyneenä, mutta onnellisena kaikin puolin hyvin sujuneesta ja antoisasta reissusta. Niin, kunhan ensin löysin autoni lentokentältä... heh, hiukan jo oli paniikkia ilmassa, kunnes onnistuin rauhoittumaan sen verran, että olin väsymykseltä ja hätäännykseltä kykenevä loogiseen ajatteluun. Jeps jeps, sellainen reissu pohjoiseen näin pähkinänkuoressa ja detaljiikkaa ignoroiden. Hiukan on myös uusia suunnitelmia kehoelämän suhteen, mutta palaanpa niihin taas paremmalla ajalla. Nyt sateeseen ja salille!!!