torstaina, joulukuuta 30

Nettisivuista

Suuren suuri kiitos kaikille "Hermeliini heavyksi" -nettisivuprojektia kohtaan mielenkiintoa osoittaneille! On ollut todella mukava lukea kommenttejanne :)! Lisää vaan näitä! Osku pisti kyllä aika pahan heti alkuun... ;) Laitetaas hieman yhteenvetoa tähän mennessä tulleista ehdotuksista tähän ja käsitellään näitä juttuja sen jälkeen hieman tarkemmin.

  • liikuntaohjelmia (harjoituskalenteri)
  • ravinto-ohjelmia
  • saliohjelmia
  • fiiliksiä
  • vinkkejä
  • perusteluja ohjeisiin
  • kuvia (isoja ja värillisiä! ;))
  • numeroita (taulukoita?)
  • vieraskirja
  • Q&A
  • arkipäivää
  • ajatuksia
Siinäpä on jo melkoinen lista :)! Hyvä näin ja kuten sanoin, niin lisää vaan ehdotuksia, jos sellaisia jonkun päähän vaan juolahtaa. Tämä on todella iso apu mulle. Ei tarvitse kuormittaa omaa aivokapasiteettia (sitä pientä ja sievää ;)) ;) Sivuston tarkoituksena on paitsi toimia kannustimena ja dokumentointivälineenä itselleni, niin myös motivaattorina kaikille näistä asioista kiinnostuneille! Tämä on todella hieno, jopa ainutlaatuinen tilaisuus päästä työskentelemään todellisen, kiistattoman ammattilaisen kanssa. Pauliina on paitsi raudankova ammattilainen, niin myös aivan upea ihminen, jonka kannustuksesta mulle on jo nyt ollut valtavasti apua painiessani täällä itsekseni jos jonkinlaisten pelkojen kanssa. Näiden yksinäisten vuosien jälkeen tuntuu todella helpottavalta purkaa tuntojaan ihmiselle, joka tasan tarkkaan ymmärtää miltä musta tuntuu eikä vähättele tippaakaan mun vuodatuksia, vaan osaa ottaa mun näkökantani huomioon ja rohkaista hommassa eteenpäin. Tämä on mulle täysin uutta! En ole vielä koskaan, ikinä saanut minkäänlaista kannustusta harrastukseeni. Perheeni ja ystäväni eivät ole "hulluuttani" ymmärtäneet ja asiantuntevilta tahoilta ja kanssaharrastajilta tulee jostain syystä tavallisesti vain kampitukselta tuntuvia kommentteja, vähättelyä tai muuta paskaa. Kukaan ei ole koskaan uskonut muhun tässä hommassa (jos missään...) yhtä paljon kuin Pauliina muhun uskoo. En edes minä itse. Oho, nyt meni vuodatukseksi ja hiukan sivuraiteelle tämä juttu, joten palataas pari askelta taaksepäin siihen nettisivustoon ;). En ole vielä kovin tarkkaan sisältöä miettinyt, mutta olen toki keskustellut Pauliinan kanssa tästä projektin "julkisesta puolesta". Pauliina on tämän hyväksynyt eikä ole missään vaiheessa kieltänyt mua julkaisemasta valmennusohjelmaan kuuluvia tietoja. Tietyn rajan aion kuitenkin itse vetää. Ohjelma tehdään henkilökohtaisesti mulle räätälöitynä. Se elää sitä mukaan kuinka MUN keho ohjelmaan reagoi. Olen varmasti tuhanteen kertaan täälläkin painottanut sitä tosiasiaa, että olemme kaikki yksilöitä. Vaikka joku asia toimii mulla, se ei välttämättä toimi sulla. Tämä tulee aina esille kun ihmiset päivittelevät mun ravinnon ja treenin määrää ja suhdetta. Muistin virkistämiseksi ja asian selvennykseksi käykääpä palauttamaan mieliinne mun ja Aivin välinen vieraskirjakeskustelu täältä ja täältä. Pitkä pohjustus, jonka pointtina on, että ketään ei hyödytä se, että listaan gramma grammalta ja toisto toistolta ohjelmiani. Asiassa saattaa käydä jopa päinvastoin. Siinä tärkein syy miksi en lähde kaikkea yksityiskohtaisesti julkaisemaan. Toinen syy on periaatteellinen. Eli mä ostan Pauliinalta palvelua (tietoa + aikaa) ja maksan tästä hommasta tietyn summan ihan oikeata rahaa. Kyllä, tämä on ihan rehellistä liiketoimintaa, businesstä (ei hyväntekeväisyyttä ;)), joten mä en oikein näe mielekkääksi toimia itse maksumiehenä kaikkien muiden puolesta. Ymmärrätte varmasti mitä tarkoitan, jos asetutte hetkeksi mun housuihin. Jokainen omasta valmennusohjelmasta kiinnostunut voi ottaa yhteyttä Pauliinaan ja pyytää häneltä tarjousta ihan samalla tavalla kuin itse tein (meilasin Pauliinalle, kerroin tilanteen, pyysin apua, keskustelimme diilistä ja pääsimme sopimukseen). Netti on pullollaan ruoka- ja ravinto-ohjelmia. Googlea vaan peliin tai sitten voi aloittaa esimerkiksi Jari "Bull" Mentulan tuoreilta sivuilta, jossa on listattu ravinto- ja treenitietoja hyvinkin tarkkaan. Kuvia sivuilla tulee varmasti olemaan, koska kuvat ovat se paras kehityksen mittari. Nyt täytyy vaan kunkin pitää mielessä, että odotettavissa lienee melkoinen muodonmuutos, jota on ehkä itse vaikea hyväksyä ja siksi voi olla ikävä julkaista niitä isoja värillisiä kuvia, vaikka pojat kuinka niistä tykkäisivät. Mutta lupaan ja vannon, kautta kiven ja kannon sellaisia julkaisevani siinä vaiheessa kun niitä tavoitteita ja työn tuloksia pääsee ihan oikeasti näkemään. Eli pysykäähän pojat linjoilla sinne vuoden 2006 kevääseen ;) Sitten vielä vastauksia muutamiin kommenttiosastolla esitettyhin kysymyksiin. Eukolle tiedoksi, että en ole tappamassa, heh, tätä sivustoa, mutta päivitystahti tuskin tulee säilymään ennallaan. Olen jo perustanut uuden "Heavy Hermeliini" -blogin, jonne pääsy tulee olemaan ainoastaan rekisteröityneille. Katja kyseli VIP -sivustolle hyväksyttävien määrästä. Ajatuksena ei ole rajoittaa rekisteröityjen määrää, mutta jonkinlaisen seulan tulen järjestämään. Haluan luoda itselleni mukavan ja luotettavan ympäristön, jossa voin kertoilla rehellisesti henkilökohtaisiakin asioita miettimättä kuka tai millaiset ihmiset tuntojani lukevat. Jonain päivänä maailmalle saattaa vielä valjeta myös Hermeliinin todelliset kasvot ;)